📝 Mikä on nimesi ja mitä teet työksesi Arvid Nordquistilla?
Nimeni on Mikael Öfverstedt ja toimin Key Account Managerina tukkukaupan ja travel retail -asiakkaiden parissa Out Of Home -liiketoiminta-alueella. Asiakkaamme palvelevat loppukäyttäjiä hotelli-, ravintola- ja kahvilasektorilla sekä lento-, juna- ja laivayhtiöissä. Työni on optimoida tuoteportfoliomme myynti näissä kanavissa ja luoda kestäviä liiketoimia, jotka hyödyttävät sekä meitä että asiakkaitamme.
📝 Mitä ominaisuuksia on hyvä olla työssäsi?
Kuten aiemmin mainitsin, kestävät liiketoimet ovat tärkeitä, ja ne edellyttävät hyviä liikesuhteita. Suhteiden rakentaminen on yksi tärkeimmistä tehtävistä ja se tarkoittaa hyvää vuoropuhelua, hyviä sopimuksia sekä kykyä nähdä asiat sekä ulkoa sisäänpäin että sisältä ulospäin. On ymmärrettävä koko ketju, johon tuotteemme kuuluvat, jotta liiketoimi tuntuu hyvältä loppukäyttäjään asti – ja tämä vaatii, että roolissani olen aidosti kiinnostunut asiakkaasta. Liiketalouden ymmärrys ja tiedonhalu tuoteportfoliota kohtaan ovat myös tärkeitä perusvaatimuksia, jotka on mainittava!
📝 Mistä innostut erityisesti työssäsi?
Kannattavien liiketoimien aikaansaamisesta ja niiden pitämisestä ajan mittaan. Se on kaiken tekemiseni päätavoite. Lisäksi työssäni on useita osia, jotka ovat erityisen hauskoja, kuten räätälöityjen tuoteratkaisujen luominen asiakkaille, tavaravirran tehostaminen ja erityisesti suhteiden rakentaminen. Kun asiakkailla menee hyvin, mahdollisuutemme onnistua paranevat, mutta on tärkeää asettaa oikeat KPI
, jotta suhde perustuu pitkäjänteisyyteen, kannattavuuteen ja laatuun.
📝 Mikä on parasta olla KAM juuri Arvid Nordquistilla?
Useita asioita! Yksi on tuoteportfolion monipuolisuus; kategorioissa on tiettyä monimutkaisuutta, joka on mukava haaste. Myymme tuotteita neljällä alueella: kahvi & tee, viini & olut, elintarvikkeet sekä Non Food (kotiin liittyvät tuotteet, kuten pesu- ja puhdistustuotteet). Näillä alueilla on noin 140 brändiä ja yli 1300 tuotetta, joten aina on jotain uutta opittavaa ja tarjottavaa asiakkaille. Yhtä tärkeää on itse yrityskulttuuri, työilmapiiri ja kokemus, joka on kertynyt Arvid Nordquistin seinien sisällä. Jos olet intohimoinen kaupankäynnistä, tuskin voit päätyä parempaan paikkaan kuin yritykseen, joka on lähtöisin ruokakaupasta vuodelta 1884 ja harjoittanut siitä lähtien kauppaa. On motivoivaa työskennellä ympäristössä, jossa on niin paljon perinteitä, kokemusta ja ammattitaitoa. Ja tietenkin kruununa on se, että saan päivittäin juoda Ruotsin parasta ja kestävintä kahvia suoraan omasta paahtimostamme!