ARN1695-Yrkesroll-J-Fesse-bild.jpg

✍️ Mikä nimesi on ja mitä teet Arvid Nordquistilla?

💬 Nimeni on Johan Fessé ja työskentelen Business Controllerina Arvid Nordquistilla seitsemän vuoden ajan, joista viimeinen vuosi on ollut johtavassa roolissa. Aloitin Arvid Nordquistilla vuonna 2016 Kellogg's & Pringles -diilin yhteydessä. Sitä ennen työskentelin Menigossa ja minulla on yhteensä noin 20 vuoden kokemus elintarvikealalta, mukaan lukien tukkukauppias Serverasta ja Norrmejerierista. Business Controllerina tehtäväni on ensisijaisesti jatkuvasti valvoa, että yritys on oikealla kurssilla saavuttaakseen myynti- ja muut liiketoimintatavoitteet. Tukeakseni osastoja heidän työssään minun täytyy kehittää tietopohjaisia päätöksentekomateriaaleja sekä strategista että taktista työtä varten.


✍️ Mitä ominaisuuksia on hyvä olla ammatissasi?

💬 Ymmärrystä sekä yksityiskohdista että kokonaisuudesta samanaikaisesti. Yksityiskohdissa analyysin on oltava perusteellista ja keskittynyttä, jotta se voi tarjota hyvän pohjan jatkopäätöksille. Minun roolissani ei voi vain katsoa lukuja sarakkeissa, vaikka olisikin hyvä siinä; minun on opittava alakohtaista tietoa, tuotetuntemusta ja kategorian tuntemusta sekä rakennettava sisäisiä suhteita ammattilaisiin, kollegoihin, jotka vievät tietoni eteenpäin organisaatiossa ja päätöksentekoprosesseissa. Perusvaatimuksena on vankka koulutus, kuten esimerkiksi kauppatieteiden maisteri tai diplomi-insinööri.


✍️ Mistä nautit erityisesti roolissasi?

💬 Ehdottomasti haaste saada kollegat ymmärtämään yhteyksiä ja analyysejä samalla, kun itse ymmärrän kategorian sekä tuottajien, asiakkaiden ja kuluttajien käyttäytymistä siinä. Jossain näiden liikkuvien tekijöiden keskellä analyysini pitäisi toimia kompassina... se ei ole helppoa, mutta jännittävä haaste. Toinen innostava asia on, että saan usein osallistua prosessiin varhaisessa vaiheessa, sekä tuotelaunnassa että täysin uusissa liiketoiminnoissa.


✍️ Mikä on parasta työskennellä Business Controllerina juuri Arvid Nordquistilla?

💬 Meillä on monia brändejä sateenvarjon alla, mikä tekee tiimin työpäivästä vaihtelevaa. Luodaan hyvä dynamiikka, koska emme työskentele vain yhden brändin liiketoiminnan osan kanssa, vaan työskentelemme eri kategorioissa ja brändeissä. Se, että brändimme ja tuotteemme ovat tunnettuja FMCG-tuotteita, on bonus työpäivässä, sillä niitä on helpompi suhteuttaa sekä henkilökohtaisesti että vuorovaikutuksessa muiden kanssa. Näiden asioiden lisäksi on sekä haastavaa että hauskaa olla niin monien osaavien kollegoiden kanssa kuin Arvid Nordquistilla!